معجزه بسم الله الرحمن الرحیم
دکتر طریق السوادان آیاتی را در قرآن مجید پیدا کرده است که قید میکند موضوعی برابر با موضوعی دیگر است، مثلاً مرد برابر است با زن. 
گرچه این مسئله از نظر صرفونحو دستوری بیاشکال است اما واقعیت اعجابآور این است که تعداد دفعاتی که کلمه مرد در قرآن دیده میشود 24 مرتبه و تعداد دفعاتی که کلمه زن در قرآن دیده میشود هم 24 مرتبه است، درنتیجه، نه تنها این عبارت از نظر دستوری صحیح است، بلکه از نظر ریاضیات نیز کاملاً بیاشکال است، یعنی 24=24. 
با مطالعه بیشتر آیات مختلف، او کشف نمودهاست که این مسئله درمورد همه چیزهایی که در قرآن ذکر شده این با آن برابر است، صدق میکند. به کلماتی که دفعات بهکار بستن آن در قرآن ذکر شده، نگاه کنید:
دنیا 115 / آخرت 115 
ملائک 88 / شیطان 88 
زندگی 145 / مرگ 145 
سود 50 / زیان 50 
ملت (مردم) 50 / پیامبران 50 
ابلیس 11 / پناه جستن از شر ابلیس 11 
مصیبت 75 / شکر 75 
صدقه ٧٣ / رضایت ٧٣ 
فریب خوردگان (گمراه شدگان) 17 / مردگان (مردم مرده) ١٧ 
مسلمین ۴١ / جهاد ۴١ 
طلا 8 / زندگی راحت ٨ 
جادو ۶٠ / فتنه ۶٠ 
زکات ٣٢ / برکت ٣٢ 
ذهن ۴٩ / نور ۴٩ 
زبان ٢۵ / موعظه (گفتار، اندرز) ٢۵ 
آرزو ٨ / ترس ٨ 
آشکارا سخن گفتن (سخنرانی) ١٨ / تبلیغ کردن ١٨ 
سختی ١١۴ / صبر١١۴ 
محمد (صلوات الله علیه) ۴ / شریعت (آموزه های حضرت محمد (ص) ۴ 
مرد ٢۴ / زن ٢۴ 
همچنین جالب است که نگاهی به دفعات تکرار کلمات زیر در قرآن داشته باشیم: 
نماز 5، ماه ١٢، روز ٣۶۵ 
دریا ٣٢، زمین (خشکی) ١٣ 
دریا + خشکی = 45=13+32 
دریا = %1111111/71= 100 × 45/32 
خشکی = % 88888889/28 = 100 × 45/13 
دریا + خشکی = % 00/100 
دانش بشری اخیراً اثبات نموده که آب 111/71% و خشکی 889/28 % از کره زمین را فراگرفته است. 
آیا همه اینها اتفاقی است؟ 
خلاصهای از برخی مباحث مطرح شده در سایت:Kuranca.com
نویسنده، کلمات و آیات را به تنهایی و بدون در نظر گرفتن آیات پس و پیش آن مورد بررسی قرا داده است . یعنی سوای نظم و هماهنگی در آیات و کلمات قرآن،می توان تک تک کلمات قرآن را نیز در جایگاه خود مورد بررسیر قرار داد.
مثالی از نجوم: از سوره قمر تا آخر قرآن 1389 آیه وجود دارد .و سال 1389 قمری برابر 1969 میلادی است که تاریخ فتح ماه توسط بشر است.(قمر)
همچنین درسوره19(مریم) آیه 57 در ذکر ماجرای ادریس نبی (علیه السلام)می فرماید:
و رفعناه مکانا علیا(و [ما] او را به مقامى بلند ارتقا داديم.)
و 1957 تاریخ تسخیر فضا توسط انسان است.فضاپیمای اسپوتنیک روس در 4 اکتبر این سال به خارج از جو پرتاب شد.این پرتاب آغازگر عصر فضا بود و به سرمایه گذاریهای بین المللی در زمینه دانش و فن آوری شتاب بخشید. ازاین موفقیت به عنوان بزرگترین عامل توسعه دانش در تاریخ بشر یاد شده است.(دایرهالمعارفها و سایتهای فراوانی برای مراجعه وجود دارد از جمله ویکیپدیا )
دو مثال در بحث ژنتیک: در تمام حیوانات، تعداد کروموزومهای حیوان نر و ماده برابر است و زنبور عسل تنها حیوانی است که ساختار کروموزومی آن با سایر حیوانات متفاوت است زیرا زنبور ماده 16 جفت کروموزوم دارد در حالی که زنبور نر 16 تک کروموزوم دارد و جالب است که شانزدهمین سوره قرآن به نام زنبور عسل(نحل) نام گذاری شده است.
همچنین در چند جای قرآن کلمه حمیر(الاغ) همراه نام سایر چهارپایان به کار رفته است اما تنها در دو آیه قرآن نام این حیوان به تنهایی ذکر شده است:
ان انکر الاصوات لصوت الحمیر لقمان 19
مثل الذین حملوا التورات ثم لم یحملوها کمثل الحمار یحمل اسفارا جمعه/5
این حیوان 31 جفت کروموزوم یعنی: 62 کروموزوم دارد و این دو سوره سوره های 31 و 62 قرآن هستند.(چقدر احتمال دارد این اعداد تصادفی باشند؟)
۲-یک پژوهشگرهلندی غیرمسلمان چندی پیش تحقیقی دردانشگاه آمستردام انجام دادوبه این نتیجه رسید: معجزه ی کلمه ی الله....
یک پژوهشگرهلندی غیرمسلمان چندی پیش تحقیقی دردانشگاه آمستردام انجام دادوبه این نتیجه رسیدکه ذکرکلمه ی جلالهاللهوتکرارآن ونیزصدای این لفظ،مجب آرامش روحی می شودواسترس ونگرانی راازبدن انسان دورمی کند.این پژوهشگردراین باره می گوید:
پس ازانجام تحقیقاتی سه ساله که برروی تعدادزیادی مسلمان که قرآن می خوانندویاکلمه یاللهرامی شنوند،به این نتیجه رسیدم که ذکرکلمه ی جلاله ی الله وتکرارآن وحتی شنیدن آن،موجب آرامش روحی می شودواسترس ونگرانی راازبدن انسان دورمی کندونیزبه تنفس انسان نظم وترتیب می دهد.
وی ادامه می دهد:بسیاری ازافرادی که روی آنهاتحقیق می کردم ازبیماری های مختلف روحی وروانی رنج می بردند.من حتی درتحقیقاتم ازافرادغیرمسلمان نیزاستفاده وآنان رامجبوربه خواندن قرآن وگفتن ذکراللهکردم ونتیجه بازهم همان بود.
خودم نیزبه شدت غافلگیرشدم،زیراتاثیرآن برروی افرادافسرده،ناامیدونگران،تاثیری چشمگیروعجیب بود.
بنابراین ازنظرپزشکی برایم ثابت شدکه حرف الف که کلمهاللهباآن شروع می شودازبخش بالای سینه ی انسان خارج شده وباعث تنظیم تنفس می شود،مخصوصأ اگرتکرارشودواین تنظیم تنفس به انسان آرامش روحی می دهد.حرف لام که حرف دوم الله است نیزباعث برخوردسطح زبان باسطح فوقانی دهان می شودتکراراین حرکت که درکلمه ی الله تشدیدداردنیزدرتنظیم تنفس تاثیرگذاراست .اما هاء حرکتی به ریه می دهدوبردستگاه تنفسی ودرنتیجه قلب تاثیربسیارخوبی داردوموجب تنظیم ضربان قلب می شود!
(البته این کشفیات ذره ای ازاثرات کلام ونام خداونداست زیرااثرات باطنی راهنوزنتوانسته اندکشف کنند...!!)
اسرار نماز در کلام امیر مومنان علی علیه السلام
جابر بن عبدالله انصارى گوید:
روزى به همراه مولاى متّقیان، امام على علیه السلام بودم، شخصى را دیدیم كه مشغول نماز است، حضرت به او خطاب كرد و فرمود: آیا معنا و مفهوم نماز را مىدانى كه چگونه و براى چه مىباشد؟
اظهار داشت: آیا براى نماز مفهومى غیر از عبادت هم هست؟
حضرت فرمود: آرى، به حقّ آن كسى كه محمّد صلّى الله علیه و آله را به نبوّت مبعوث گردانید، نماز داراى تأویل و مفهومى است كه تمام معناى عبودیّت در آن خواهد بود.
آن شخص عرض كرد: پس مرا تعلیم فرما.
امام فرمود: معنا و مفهوم اولین تكبیر آن است كه خداوند، سبحان و منزّه است از این كه داراى قیام و قعود باشد.
دومین تكبیر یعنى؛ خداوند موصوف به حركت و سكون نمىباشد.
سومین تكبیر یعنى؛ نمىتوان خداوند را به جسمى تشبیه كرد.
چهارمین تكبیر یعنى؛ چیزى بر خداوند عارض نمىشود.
پنجمین تكبیر مفهومش آن است كه خداوند، نه محلّ خاصى دارد و نه چیزى در او حلول مىكند.
ششمین تكبیر معنایش این است كه زوال و انتقال و نیز تغییر و تحوّل براى خداوند مفهومى ندارد.
و هفتمین تكبیر یعنى؛ بدان كه خداوند سبحان همچون دیگر اجسام، داراى أبعاد و جوارح نیست.
سپس در ادامه فرمایش خود فرمود:
معناى ركوع آن است كه مىگویى: خداوندا! من به تو ایمان آوردهام و از آن دست بر نمىدارم، گرچه گردنم زده شود.
و چون سر از ركوع بر مىدارى و مىگوئى: «سَمِعَ اللهُ لِمَنْ حَمِدَهُ الحَمْدلله ربّ العالمین» یعنى؛ خداوندا! تو مرا از عدم به وجود آوردهاى و من چیزى نبوده و نیستم، پس هستى مطلق تویى.
و هنگامى كه سر بر سجده فرود آورى، گویى: خداوندا! مرا از خاك آفریدهاى؛ و سر بلند كردن از سجده یعنى؛ مرا از خاك خارج گرداندهاى.
و همین كه دومین بار سر بر سجده گذارى یعنى؛ خداوندا! تو مرا در درون خاك بر مىگردانى؛
و چون سر بلند كنى گویى: و مرا از درون همین خاك در روز قیامت براى بررسى اعمال خارج مىگردانى.
و مفهوم تشهّد، تجدید عهد و میثاق و اعتقاد به وحدانیّت خداوند؛ و نیز شهادت بر نبوّت حضرت رسول و ولایت اهلبیت او علیهم صلوات الله مىباشد.
و معناى سلام، ترحّم و سلامتى از طرف خداوند بر بنده نمازگزار است، كه در واقع ایمنى از عذاب قیامت باشد.